FAQ

Op deze pagina hebben we de veel gestelde vragen over Ik fiets en de verschillende fietsacties verzameld. Zit jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op door een mail te sturen naar support@ikfiets.nl.

Het programma Ik fiets biedt je gratis een probeerweek aan om je te laten ervaren hoe fijn het is om te fietsen. Uit ervaring weten we dat dit zelf proberen echt helpt om een goede keuze te maken of een fiets, e-bike of speed pedelec iets is voor jou. Je bent echter nergens toe verplicht. Wel vragen we je om zorgvuldig om te gaan met het voertuig dat je onder jouw hoede krijgt. Ook vragen we je om na afloop een korte enquête in te vullen over je reisgedrag.

De ingezette e-bikes zijn verzekerd voor diefstal en schade door de fietsenwinkel, waar je de e-bike in ontvangst neemt. De speed pedelecs zijn verzekerd voor WA en diefstal. We gaan er van uit dat je zorgvuldig omgaat met de e-bike en je houdt aan alle verkeersregels. Op alle voertuigen geldt een eigen risico van 100 euro per gebeurtenis. Mocht je met schade te maken krijgen, dan kun je contact opnemen met onze supportdesk (support@ikfiets.nl).

Gelukkig komt het bijna niet voor, mocht je te maken krijgen met een storing dan kun je contact opnemen met de supportdesk tijdens kantooruren. Ben je gestrand onderweg, dan kun je buiten kantooruren een beroep doen op de alarmcentrale. De details staan in de bevestigingsmail die je ontvangt bij het maken van een reservering.

In het reserveringssysteem kun je per locatie en per periode zien welke e-bikes beschikbaar zijn. Mocht er in een bepaalde periode geen e-bike beschikbaar zijn, selecteer dan een andere periode of een andere locatie. Zijn alle e-bikes uitgeleend, stuur dan een mail naar supportdesk (probeeractie@ikfiets.nl). Dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen.

Eén van de spelregels is dat alle inwoners van Utrecht één keer een e-bike of speed pedelec mogen uitproberen. We willen dat zo veel mogelijk inwoners mee kunnen doen. Je mag dus één keer mee doen. Mocht je na het rijden nog twijfelen of een e-bike iets is, dan kun je dit aangeven in de enquête of langsgaan bij je lokale fietsenwinkel. Zij helpen je graag verder om tot een juiste keuze te komen.

De e-bikes en speed pedelecs worden gedurende de hele looptijd van het programma ingezet (naar verwachting eind zomer 2021). Deze e-bikes zijn dan tegen gereduceerde prijs te koop. Je kunt dit aangeven in de enquête. Soms bieden de fietsenwinkels hun demo e-bikes eerder te koop aan. Je kunt dit aangeven bij de fietsenwinkel waar je de e-bike weer terugbrengt.

Mogelijk is de bevestigingsmail in de spambox terecht gekomen. Zoek dan binnen je e-mailprogramma op het onderwerp: Bevestiging reservering GoingEasy. Mocht je deze niet kunnen vinden, dan kun je een mail sturen naar de supportdesk (probeeractie@ikfiets.nl) met het verzoek om nogmaals een bevestiging te sturen.

Een bestaande reservering is niet aan te passen. Wat je wel kunt doen, is een nieuwe reservering maken en de oude reservering annuleren. Annuleren doe je door middel van het linkje dat is vermeld in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen.

Ja, je krijgt er een helm bij. Je bent verplicht een goedgekeurde speed pedelec fietshelm te dragen. Bij het uitgiftepunt zijn verschillende maten aanwezig.

Per 1 januari 2017 gelden voor speed pedelec andere verkeersregels. De informatie hierover is hier te vinden: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/vraag-en-antwoord/welke-regels-gelden-voor-speed-pedelec

Er zijn steeds twee uitgiftepunten met twee of meer speed pedelecs beschikbaar. Deze wisselen elke zes maanden. Houd de pagina Speed pedelec proberen in de gaten voor de laatste updates.

Er zijn steeds twee uitgiftepunten met twee of meer speed pedelecs beschikbaar. Deze wisselen elke zes maanden. Houd de pagina Speed pedelec proberen in de gaten voor de laatste updates.

Er zijn steeds twee uitgiftepunten met elk 1 e-bakfiets beschikbaar. Deze wisselen elke drie maanden. Houd de pagina e-bakfiets proberen in de gaten voor de laatste updates.

De e-bakfietsen worden uitgeleend via lokale kinderdagverblijven of naschoolse opvangorganisaties. Er zijn steeds twee uitgiftepunten met elke 1 e-bakfiets actief in de provincie. Elke drie maanden wisselt het uitgiftepunt. Houd de pagina e-bakfiets proberen in de gaten voor de laatste updates.

Klik na het openen van de Ik fiets app op de knop REGISTEREN. In het scherm dat verschijnt vul je vervolgens een zelfgekozen gebruikersnaam in, jouw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Eventueel kun je ook nog een groepscode invullen voor een specifieke uitdaging, maar dat is niet verplicht. Vervolgens volgen een aantal vragen die we je in het kader van het programma Ik fiets stellen. Tenslotte klik je op de knop REGISTREREN om de registratie te voltooien.

Je moet een smartphone hebben met Android 4.0.3 of hoger of een iPhone met iOS 8.x of hoger. Uitgerust met wifi en GPS voor het bepalen van je positie en met een mobiel data-abonnement. De Ik fiets app werkt niet op een BlackBerry, Windows Phone of een tablet. Ook kan de app niet op meerdere mobiele toestellen tegelijk worden geïnstalleerd.

De Ik fiets-app is gratis beschikbaar in de Google Play Store en in de Apple App Store. De directe links vind je op deze pagina in de website. Je kunt ook direct naar de Store en zoeken op het woord ‘Ik fiets’ (van App uitgever Mobidot). Installeer vervolgens de app op je smartphone.

De Ik fiets app is initiatief van Goedopweg. Het is een handige gratis app uitgegeven door  Mobidot B.V., die jou helpt vaker de fiets te pakken en fietsritten te maken in de provincie Utrecht. De Ik fiets app verzamelt daarom via jouw smartphone data over jouw verplaatsingen.

Aan de hand van deze gegevens kunnen we jou belonen voor de fietskilometers die je aflegt, fietsritten die je maak of jou als fietser sneller groen aan laten vragen bij een verkeerslicht.

Punten verdien je ook via bij jou passende persoonlijke uitdagingen. Je kiest zelf welke uitdagingen je aangaat. Zie je voortgang en verzamel punten. Ik fiets daagt je ook uit via groepsuitdagingen. Start zelf je eigen groep of wordt uitgenodigd om samen een uitdaging aan te gaan.

Door vaker te fietsen kun je dus punten verdienen. Je kunt deze punten vervolgens verzilveren in de Ik fiets shop. Je vindt hier leuke en interessante kortingen op producten bij winkels bij jou in de regio.

Ik fiets meet volledig automatisch en op de achtergrond hoe je reist en vergelijkt dat met jouw uitdagingen. Je hoeft verder niets te doen. Je trips verschijnen vanzelf. Hierdoor kun je in Ik fiets precies zien hoe je hebt gereisd de afgelopen tijd.

Ook stelt Ik fiets je af en toe een gerichte vraag over hoe jij het fietsen ervaart. Met jouw feedback kan in de provincie Utrecht de fietsinfrastructuur en -beleving nog verder worden verbeterd. Natuurlijk wordt het geven van deze mening weer beloond met extra punten!

De Ik fiets-app werkt met een zogenoemde “opt in”, waarbij je op vrijwillige basis toestemming geeft voor het verwerken van je verplaatsingsdata. De verplaatsingsdata worden door Mobidot b.v. verwerkt en door Mobidot op een veilige, afgeschermde manier bewaard in een Nederlands datacenter. Uiteraard werkt Mobidot volgens de nieuwe privacyregelgeving (AVG).

Je kunt er daarmee op vertrouwen dat op een correcte manier met jouw gegevens wordt omgegaan. Zo worden de persoonlijke meetgegevens alleen voor persoonlijke doelen verzameld en verwerkt. Je hebt zelf de controle over welke ritten worden gemeten. De persoonlijke verplaatsingsgegevens worden verder nooit aan derden verstrekt.

Lees hier het privacyreglement van de Ik fiets-app voor meer informatie.

Ja, dat kan. Tijdens het gebruik van de Ik fiets app zal de registratie van verplaatsingen automatisch op de achtergrond plaatsvinden. Indien je wilt dat de app niet meer meet, dan kun je uitloggen. Let erop dat je in dat geval ook geen punten meer zult verdienen met uitdagingen. Je zult daarna opnieuw moeten inloggen om het meten weer automatisch te starten.

Uiteraard registreert de app ook niet als de telefoon uit staat en begint de app (automatisch) pas weer zodra je de telefoon weer opstart.

Wil je tijdelijk niet dat er gemeten wordt? Gebruik dan de pauzeknop (icoontje pijltje) rechts bovenin in het scherm Overzicht.

Het is belangrijk voor een goede werking van de app, dat de GPS-functie van de telefoon aan staat en dat de app toegang heeft tot de GPS. GPS kun je aanzetten via de telefooninstellingen.
Bij een iPhone volg je: (1) Instellingen, (2) Privacy, (3) Locatievoorzieningen op Aan zetten, (4) In Instellingen bij de Ik fiets app Locatie op Altijd zetten.

Heb je een Android telefoon, dan volg je: (1) Apps, (2) Instellingen, (3) Verbindingen, (4) Locatie op Aan zetten, (5) In Apps bij de Ik fiets app Machtigingen Locatie op Aan zetten.

Het beste is als je GPS gedurende de hele dag aanstaat. De app is zo gemaakt dat de GPS alleen wordt gebruikt als je reist. Zo wordt de batterij optimaal gespaard. Het kan zijn dat je GPS toch tijdelijk wilt uitzetten. De kans is dan wel groot dat je later vergeet GPS weer aan te zetten. Daarom is in de Ik fiets app in het scherm Overzicht rechts bovenin de pauzeknop (icoontje pijltje) beschikbaar, waarin je kunt aangeven of je de meting tijdelijk voor 1, 3 of 8 uur wilt stoppen. GPS staat dan tijdelijk ook uit. Na de pauzeertijd start de registratie van je ritten weer automatisch.

Ook is er in deze pauzefunctie de mogelijkheid om het meten voor onbepaalde tijd te stoppen of opnieuw te starten.

De Ik fiets-app gebruikt naast GPS ook de andere sensoren van je telefoon om zo efficiënt en zo nauwkeurig mogelijk te bepalen hoe je reist. Dus ook wifi is belangrijk om aan te hebben staan op je telefoon.

De Ik fiets-app werkt met sensoren in de telefoon, waaronder GPS. Hierdoor gebruikt de app extra stroom tijdens jouw ritten. Dit is helaas niet te vermijden.

De Ik fiets-app is echter zo ontworpen dat de sensoren alleen worden gebruikt wanneer nodig. Zoals tijdens een verplaatsing. Reis je niet, dan verbruikt de app bijna geen stroom. De app is zo gemaakt dat je in principe een volledige dag je telefoon kunt gebruiken zoals je gewend bent, terwijl je reisgedrag toch goed wordt geregistreerd.

Reis je veel? Meer dan 4 uur per dag? Neem dan een oplader mee om de batterij eventueel tussentijds op te laden. Sowieso raden wij aan om de telefoon thuis op te laden, zodat je met een volle batterij de dag begint.

Uiteraard kun je het meten altijd zelf pauzeren om je batterij te sparen of vanwege privacy.

Ja. Om jouw ritten goed te kunnen verwerken, zoekt de Ik fiets app regelmatig contact met de database van Mobidot. Hiervoor is een dataverbinding nodig. Daar waar geen wifi-verbinding mogelijk is, zal via jouw provider verbinding moeten worden gemaakt. Daarvoor heb je een data-abonnement nodig.

Ja, maar heel beperkt. Circa 1 Mb per dag. Je hebt voor het verzenden van de gegevens en het snel kunnen lokaliseren van je telefoon een dataverbinding nodig.

Je hoeft de Ik fiets-app na de eerste keer opstarten niet meer aan of uit te zetten.

De Ik fiets-app herkent op basis van de sensoren in de smartphone (waaronder GPS) jouw ritten. Jouw ritten verschijnen dan ook automatisch op je app. GPS en wifi zijn noodzakelijk voor het nauwkeurig kunnen registreren van de ritten en moeten dan ook Aan staan. Een internetverbinding via wifi of mobiele data is nodig om jouw ritten door te kunnen sturen naar de database voor verdere verwerking.

Ritten verschijnen gewoonlijk automatisch na een rit binnen een uur op de app, zichtbaar in de schermen Overzicht en Mijn ritten. Dat kan in voorkomende gevallen wat langer duren, bijv. bij een slechte Internetverbinding. Je kunt de schermen Overzicht en Mijn ritten ook handmatig verversen door het toepassen van ‘pull to refresh’. Dit doe je door in deze schermen je vinger over het beeldscherm naar beneden te trekken. Hierdoor wordt de app ververst met de laatst beschikbare gegevens en zie je jouw ritten.

De Ik fiets-app is zo gemaakt dat het, zo goed mogelijk, jouw gebruikte vervoersmiddel van je rit al automatisch invult. Bovendien leert de app van jouw verplaatsingsgedrag. Soms worden ritten door het systeem dan ook later op de dag nog gecorrigeerd. Per rit kan je, zo nodig of zo gewenst, het vervoersmiddel van de rit zelf aanpassen (bijvoorbeeld als je de rit niet met de bus, maar met de e-fiets hebt gemaakt). Het systeem leert van jouw correcties. Dat werkt het beste wanneer je bij elke rit eventuele fouten corrigeert.

Om het vervoersmiddel te corrigeren selecteer je in de schermen Overzicht of Mijn ritten de betreffende rit. Klik vervolgens op “Vervoersmiddel” en selecteer in de getoonde lijst het juist gebruikte vervoersmiddel. De wijziging zal automatisch worden opgeslagen.

Het beste kun je correcties aanbrengen aan het eind van de dag of via terugblikken op de vorige dag.

De Ik fiets-app gebruikt de nieuwste technologie en kennis om automatisch je ritten te registreren. De app moet echter balanceren tussen nauwkeurigheid van registreren en batterijverbruik. Hierdoor kan het voorkomen dat (delen van) de route tussen gemeten punten verkeerd wordt ingevuld. Of dat een plek vlak bij je werkelijke einddoel als bestemming wordt aangezien. Het is in de Ik fiets app helaas niet mogelijk om een geregistreerde route te wijzigen.

De Ik fiets-app gebruikt de nieuwste technologie en kennis om automatisch je ritten te registreren. Soms lukt dat niet of lijken meerdere mogelijkheden even waarschijnlijk. De app kan hierdoor verkeerd kiezen. Je kunt zelf het aangegeven vervoersmiddel corrigeren, wanneer het niet klopt. De Ik fiets-app leert van jouw correcties. Een volgende keer is de kans groter dat Ik fiets wel tot de juiste keuze komt.

Er zit vaak enige vertraging in het verwerken van de ritten. In de regel is binnen één uur een rit verwerkt en wordt deze automatisch in de schermen Overzicht en Mijn ritten zichtbaar. Je kunt deze schermen ook handmatig verversen door het toepassen van ‘pull to refresh’ binnen de app. Dit doe je door in deze schermen je vinger over het beeldscherm naar beneden te trekken. Hierdoor wordt de app ververst met de laatst beschikbare gegevens en zie je al jouw gemaakte ritten.

Is de rit na een dag nog steeds niet zichtbaar? Dan is deze helaas niet automatisch geregistreerd.

De Ik fiets-app is en blijft een technologisch hulpmiddel. Het kan gebeuren dat de app soms een rit mist en niet registreert. Bijvoorbeeld bij heel korte ritten kan de Ik fiets app onnauwkeuriger zijn of wordt de rit zelfs gemist. Ook kan een rit worden gemist doordat bijvoorbeeld de batterij leeg is, of de telefoon is vergeten mee te nemen.

Bij een goede werking van de Ik fiets app worden alleen incidenteel ritten gemist. Komt dit vaker voor, dan is er een andere oorzaak. Dubbelklik op de homeknop van je telefoon. Swipe de Ik fiets app weg (wegslepen over het touchscreen). Open daarna de Ik fiets-app opnieuw.

Controleer ook of je een zogenaamde powermanager gebruikt op jouw mobiel. Deze powermanager kan ervoor zorgen dat de Ik fiets app geblokkeerd wordt in haar werking. Je zult dan de Ik fiets-app moeten toevoegen in de ‘whitelist’ van apps die mogen meten op de telefoon.

Soms ontvang je e-mails van Ik fiets m.b.t. een groepscode. Als je deze code dan gebruikt, krijg je bijvoorbeeld extra beloningen. Ook kan er een groepscode worden gebruikt bij een actie om een nieuwe gebruiker aan te brengen en te registreren in de Ik fiets-app.

De groepscode kun je invullen bij de registratie als nieuwe gebruiker of later in het scherm INSTELLINGEN.

Nee jouw gegevens worden niet gedeeld. Tenzij je zelf deze gegevens aan een beloningspartner geeft om je cadeau afgeleverd te krijgen.

Ja dat kan. Selecteer in het scherm Uitdagingen de uitdaging welke je wilt delen. Klik daarna rechts bovenin op Deelknop. Selecteer tenslotte in de getoonde lijst het social media-kanaal waarmee je je gegevens wilt delen.

Neem contact op met de Ik fiets-supportdesk (support@ikfiets.nl). Zij kunnen je verder helpen dit probleem op te lossen.

Om alle gespaarde punten over te zetten naar de Ik fiets-app op jouw nieuwe telefoon, heb je een Ik fiets account nodig. Is deze aanwezig, dan kun je de Ik fiets-app op jouw oude telefoon verwijderen en op de nieuwe telefoon weer installeren.

Vervolgens log je op deze nieuwe telefoon in met jouw accountgegevens. De gespaarde punten zullen nu automatisch worden overgezet naar deze nieuwe telefoon.

Helaas is het niet mogelijk om met één Ik fiets account op meerdere apparaten tegelijk in te loggen. Het systeem weet dan namelijk niet meer welke rit bij welk apparaat hoort, waardoor ritten niet of onjuist geregistreerd worden. Je kan dus bijvoorbeeld niet inloggen in de app op zowel je iPad als je iPhone.

Met de komst van iOS13 heeft Apple een aantal beperkingen doorgevoerd in de locatievoorzieningen. De app heeft deze locatievoorzieningen (GPS) nodig om jouw fietsritten te kunnen registreren. De beperking betekent dat een gebruiker van de app alleen zelf via de telefooninstellingen de Ik fiets app de juiste mogelijkheden kan geven om automatisch (‘vanuit je broekzak’) alle fietsritten te kunnen registreren.

Hoe doe je dit?

Ga naar Telefooninstellingen > Zoek onder in de lijst van apps de Ik fiets app op > Controleer of bij Lokatie de optie op Altijd staat. Zoniet zet deze dan op Altijd.

Wat jammer dat je jouw Ik fiets account wilt beëindigen.

Je kunt de registratie beëindigen door contact op te nemen met de Ik fiets-supportdesk (support@ikfiets.nl). Al jouw persoonlijke gegevens zullen dan van de systemen worden verwijderd. Je ontvangt dan ook geen berichten van Ik fiets meer. Vergeet niet om na het afmelden, de Ik fiets-app te verwijderen van je telefoon.

Na afloop van de looptijd van het project Ik fiets, zullen al jouw gegevens automatisch worden verwijderd van de systemen.

Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar jouw Telefooninstellingen Batterij > Energiebesparende modus > Batterijoptimalisatie > zoek onze app op in de lijst > kies Niet optimaliseren > tik Opslaan.
  2. Ga naar jouw Telefooninstellingen Apps > zoek onze app op in de lijst > kies Machtigingen > zet Locatie AAN.
  1. Kies Instellingen -> Locatie -> Locatietoegang -> Zet Toegang tot mijn locatie aan.
    Kies Instellingen –Apps -> Apps -> selecteer onze app > Permissies/Rechtenbeheer
    -> zet locatie-recht naar “Altijd toestaan”.
  2. Kies Instellingen -> Locatie -> Locatietoegang -> Geavanceerde instellingen -> zet Wifi-scannen en Bluetooth scannen aan.
  3. Kies Instellingen –Batterij -> zet Prestatiemodus uit.
  4. Kies Instellingen –Batterij -> zet Energiebesparingsmodus uit.
  5. Kies Instellingen –Batterij -> zet Ultra-energiebesparingsmodus uit.
  6. Kies Instellingen –Batterij -> Optimaliseren -> Stel in “Niet optimaliseren”.
  7. Kies Instellingen –Batterij -> App-opstartbeheer -> zet optie Alles automatisch beheren uit.
  8. Kies Instellingen –Batterij -> App-opstartbeheer -> kies onze app -> zet de optie “Handmatig beheren” aan. Zet vervolgens de opties Automatisch opstartenSecundair opstarten en Actief in de achtergrond aan.
  9. Kies Instellingen –Apps -> Geavanceerd (onderaan) -> selecteer Optimalisatie negeren -> Selecteer Alle apps -> zoek onze app op -> tik op “Toestaan”.
  10. Kies Optimalisatie -> Dataverbruik. Zet optie Slimme databesparing uit.

Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

1. Ga naar Telefooninstellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > zet deze AAN.

2. Ga naar Telefooninstellingen > Privacy > kies onze app > kies “Altijd”.

3. Ga naar Telefooninstellingen > selecteer onze app > zet Beweging & fitness/Beweging en conditie op AAN.

Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

Batterybesparing-instelling

  1. Ga naar jouw telefooninstellingen > Batterij > Batterijbesparing > zet deze instelling UIT

Instellingen voor Motorola toestellen met Android 9

  1. Ga naar jouw telefooninstellingen > Apps en meldingen > Speciale app-toegang > Batterij optimalisatie > selecteer in de keuzelijst ‘Alle apps‘ > selecteer onze app > selecteer in het selectievakje ‘Niet optimaliseren‘.
  2. Herhaal stap 1 ook voor ‘Google Play services’, als deze ook in de lijst staat.
  3. Ga naar jouw telefooninstellingen > Apps en meldingen > selecteer onze app > Geavanceerd Batterij Achtergrondbeperking > stel in ‘geen beperkingen‘.
  4. Ga naar jouw telefooninstellingen > Apps en meldingen > selecteer onze app > Geavanceerd Batterij Batterijoptimalisatie > stel in ‘geen optimalisatie’.
  5. Herhaal stappen 3 en 4 ook voor ‘Google Play services’, als deze ook in de lijst staat.
  6. Ga naar jouw telefooninstellingen > Beveiliging en locatie > selecteer (onder ‘Privacy’) Locatie > selecteer (onder ‘App-level permissies’) Geavanceerd > selecteer (onder (opnieuw) ‘App-level permissies’) Scannen > twee opties hier Wi-Fi scannen en Bluetooth scannen, schakel beiden UIT. Ga nu één scherm terug en selecteer (onder Locatieservices) Google Locatienauwkeurigheid > zorg ervoor dat Locatienauwkeurigheid is ingeschakeld.
  7. Herstart de telefoon.

Smart Manager

  1. Open de Smart Manager app op de Samsung telefoon.
  2. Ga naar het onderdeel Batterij.
  3. Tik onder App-optimalisatie op Details.
  4. Selecteer onze app in de lijst. Er verschijnt nu een menu.
  5. Selecteer hier de optie “Uitgeschakeld voor”. Herhaal stap 4 en 5 ook voor de app ‘Google Play services’, indien deze in de lijst staat.

Indien Android 9 is geïnstalleerd op het Samsung-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > zoek onze app op in de lijst > kies Machtigingen > zet Locatie AAN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Google > Locatie > zet Locatie AAN. Bij Precisie verbeteren zet Scannen via Wi-Fi AAN.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Apparaatonderhoud en tik rechtsboven op knop met de 3 verticale puntjes. Er verschijnt een menu, selecteer de optie “Geavanceerd” en stel het volgende in: Automatische optimalisatie UITzetten en Automatisch opnieuw opstarten AANzetten.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Apparaatonderhoud > Batterij en kies bij Energiestand voor “Hoge prestaties”. Hierdoor staat de Aangepaste spaarstand UIT en Achtergrond gegevens beperken ook UIT.
  5. Ga naar Telefooninstellingen Apparaatonderhoud > Batterij en en tik rechtsboven op knop met de 3 verticale puntjes. Er verschijnt een menu, selecteer de optie:
    – Aanpasbare batterij: UITzetten
    – Ongebruikte apps laten sluimeren: UITzetten
    – Sluimerend apps: Hier mag onze app NIET worden geselecteerd.
    – Indien de app ‘Google Play services’ in de lijst staat, dan mag deze ook NIET worden geselecteerd.
    – Niet gebruikte apps autom. uit: UITzetten
    – Instellingen optimaliseren: UITzetten
  6. Ga naar TelefoonInstellingen Apparaatonderhoud > Geheugen en tik rechtsboven op knop met de 3 verticale puntjes. In de lijst van apps die niet worden gecontroleerd voeg onze app toe. Voeg ook ‘Google Play services’ toe.

Indien Android 10 is geïnstalleerd op het Samsung-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Privacy > Rechtenbeheer > Locatie > kies in de lijst onze app > zet Locatie-recht op “Altijd toestaan“.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Privacy > Rechtenbeheer > Locatie > Wi-Fi en Bluetooth scanning > zet WI-FI scanning en Bluetooth scanning AAN.
  3. Ga naar Telefooninstellingen Apparaatonderhoud > tik rechtsboven op knop met de 3 verticale puntjes. Kies in het menu “Geavanceerd” en stel in:
    – Automatische optimalisatie: UITzetten
    – Autom. opnieuw starten: UITzetten
    – Instellingen optimaliseren: UITzetten
  4. Ga naar Telefooninstellingen Apparaatonderhoud > Batterij en kies bij:
    – Energiestand voor “Hoge prestaties”. Zet Aangepaste spaarstand UIT.
    – Energiebeheer app: Stel hier mogelijk in dat het batterijverbruik van onze app niet beperkt mag worden.
  5. Ga naar TelefoonInstellingen Apparaatonderhoud > Batterij > tik rechtsboven op knop met de 3 verticale puntjes. Kies Instellingen > zet alle opties UIT (behalve optie Meldingen).
    Klik op optie Slapende apps en verwijder onze app (of alle apps) in de lijst.
  6. Ga naar Telefooninstellingen > Apparaatonderhoud > Geheugen en stel in:
    – Apps selecteren om uit te sluiten: Selecteer onze app en indien aanwezig ‘Google Play services’.

Het project Ik fiets is een stimulerings- en gedragscampagne voor de fiets ontwikkeld en uitgevoerd in opdracht van de provincie Utrecht door de projectorganisatie XTNT, Keijzer B.V., Fietsersbond, Dijksterhuis en Van Baaren met als onderaannemers De Boom en het Meer, Mobidot en Bureau voor fietsstimulering Triple Joy. Het doel van het project is om minstens 10.000 inwoners van de provincie vaker te laten fietsen.

De projectorganisatie van Ik fiets organiseert een aantal fietsacties om inwoners vaker de fiets te laten pakken onder het campagnelabel ‘Ik fiets’. Het doel daarvan is om minstens 10.000 inwoners duurzaam gebruik te laten maken van de fiets voor de routinematige ritten (naar werk, naar school, naar sportverenigingen, voor boodschappen etc.).

Jazeker, als je zelf ook betrokken bent bij het stimuleren van fietsgebruik in de provincie Utrecht of wil je in jouw en jouw activiteiten passen onder het campagnelabel Ik fiets, dan is samenwerking zeker mogelijk. Wil je de mogelijkheden verkennen? Stuur dan een mailtje naar Jocelyn Kemker – de Kruif van Bureau voor fietsstimulering via  jocelyn@ikfiets.nl of bekijk de toolkits op onze website.

In Goedopweg werken de provincie Utrecht, de gemeenten Utrecht en Amersfoort, Rijkswaterstaat en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat samen aan een goede bereikbaarheid en leefbaarheid van de regio Utrecht. Meer informatie vind je op deze pagina.

Goedopweg werkt aan campagnes die bijdragen aan een bereikbare en leefbare regio Utrecht. Hiervoor werken we aan een mix van innovatieve verbeteringen en projecten op het vergroten van de keuzevrijheid van reizigers. Kijk voor een overzicht van de projecten op deze pagina.